Estudiants d’animació obtenen dos premis al Festival Animayo Gran Canaria

17.06.2024

El projecte ‘Beauty’ guanya el Premi a Millors Efectes Visuals del jurat internacional i a Millor Direcció Artística del jurat nacional en un dels festivals més prestigiosos del sector audiovisual

Dilluns, 17 de juny de 2024. El curtmetratge Beauty, realitzat per estudiants d’animació de La Salle-URL, ha estat guardonat amb dos premis al Festival Animayo Gran Canaria 2024: el Premi a Millors Efectes Visuals a la secció ‘Internacional’ i el Premi a Millor Direcció Artística a la secció ‘Animación con Ñ’.

Els premiats són Aitana BeldaAroa CeldránCarmen CastreloCarla Martínez i Lewis Sánchez, i el curtmetratge es va desenvolupar en el marc del Treball de Fi de Grau que realitzen els estudiants del Grau en Animació i VFX. Aquest reconeixement suposa un gran impuls per a un curtmetratge que s’ha presentat a diversos festivals i que ara culmina la seva trajectòria amb els premis a l’Animayo. Aquest és un dels festivals d’animació i del sector audiovisual més importants d’Espanya i l’únic amb doble qualificació per als Premis Oscar, és a dir, atorga dos passis directes a la preselecció dels candidats que optaran als Premis d’Arts i Ciències Cinematogràfiques de Hollywood.

Beauty és un curtmetratge sobre un cérvol que corre per salvar la seva vida en un bosc inundat, i està dirigit per Aitana Belda i Aroa Celdrán. Tots els integrants de la producció del film es van graduar durant el curs 2022-23 al campus després de presentar la pel·lícula com a projecte de final de grau.

El reconeixement a l’Animayo consolida la trajectòria de La Salle-URL en el camp de l’animació i el posiciona com a centre universitari líder en la formació d’animació i arts digitals. A més, evidencia els grans avenços que s’estan produint en aquest sector i l’ampli recorregut que encara queda per endavant. Des del campus es treballa perquè els estudiants es formin en competències globals, quelcom que els ajuda a reivindicar les seves capacitats i el seu valor en qualsevol entorn geogràfic i cultural.

Animayo Gran Canaria, un festival de referència en el camp de l’animació

L’Animayo és el Festival Internacional d’Animació, Efectes Visuals i Videojocs de Las Palmas de Gran Canaria i juntament amb els Premis Goya són els dos únics que qualifiquen els seus guanyadors per als Premis Oscar. Enguany, el festival ha arribat a la 19ª edició i ha entregat fins a 18 premis i dues mencions especials que suposen, per una banda, l’inici de la carrera pels Oscars i, per l’altra, el començament de l’Animayo Itinerante, un recorregut que portarà el festival per ciutats d’arreu del món.

Per a aquesta edició de l’Animayo, el jurat del festival va visionar 2.309 obres d'animació 2D i 3D, efectes visuals, cinema experimental, peces de publicitat, espots d'animació, clips de vídeo, cinemàtiques de videojocs i realitat virtual procedents de més de 80 països. Van ser preseleccionades 257, de les quals 59 han competit a les quatre Seccions Oficials a Concurs: 'Internacional', 'Animación con Ñ', 'Cinemática, videojuegos y comisionados', y 'Mi Primer Festival' (infantil-juvenil).

Gloria Maltas Pérez
Directora Comunicació Corporativa La Salle-URL
Tels. 93 290 24 00 | 616 940 559

Alumnat