Swiss European Mobility Programme (SEMP)

El SEMP (Swiss European Mobility Programme) és un programa finançat pel govern federal suís obert a tots els estudiants de grau, màster, doctorat, recent graduats i personal universitari que facin un intercanvi a una universitat suïssa.

Aquest programa neix el 2014 amb l’objectiu de donar continuïtat a les relacions establertes entre les diferents universitats europees i suïsses en el marc del programa Erasmus, i que en conseqüència del reajustament de les condicions de participació de Suïssa en els programes finançats amb fons comunitaris, la Unió Europea va decidir que aquest país deixés de ser elegible dins el programa Erasmus+.

L’agencia encarregada d'implementar aquesta col·laboració a l’espera que Suïssa torni a participar al programa Erasmus+ com a membre de ple dret és Movetia.

Per fer la sol·licitud cal tenir una plaça de mobilitat assignada a una universitat suïssa amb la qual hi hagi un acord signat prèviament. El procediment s’ha de sol·licitar directament a la universitat de destí.