Strategic Alliance of Catholic Research Universities

La Strategic Alliance of Catholic Research Universities (SACRU) és una xarxa internacional d'universitats catòliques de referència mundial dedicades a la investigació i a l'ensenyament d'excel·lència, amb un fort compromís social. Està formada per l'Australian Catholic University (Austràlia), el Boston College (USA), la Pontifícia Universidad Católica de Chile (Xile), la Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro (Brasil), la Sophia University (Japó), la Universidade Católica Portuguesa (Portugal), la Università Cattolica del Sacro Cuore (Itàlia) i la Universitat Ramon Llull (Espanya).

L’aliança neix amb la visió de ser una xarxa líder d'universitats catòliques que dona suport al lideratge i l'educació per al bé comú. La seva missió és fomentar la cooperació global entre les universitats catòliques d'investigació intensiva amb l'objectiu de fer avançar el coneixement i l'educació superior per al bé comú.

Alguns dels principals objectius de la xarxa recollits en el document de la seva constitució són:

• Promoure la recerca, l’educació i la internacionalització inspirant-se en el model del catolicisme social.
  • Promoure i facilitar  la col·laboració dels socis especialment en els àmbits de la recerca i la docència.
  • Facilitar programes de mobilitat entre les comunitats de les universitats sòcies.
  • Identificar i compartir bones pràctiques en la gestió, l’avaluació de resultats o el disseny de carrers professionals especialment pels recercaires.
  • Organitzar workshops, conferències i altres tipus de trobades que permetin establir lligams de col·laboració entre les comunitats de les diferents institucions de la xarxa.
  • Identificar i donar suport als recercaires en els diferents estadis de la seva carrera professional.

SACRU GLOBAL INSIGHTS

Aquesta iniciativa consisteix en una reflexió de professors i investigadors experts de les universitats membres del SACRU en línia amb Dies Internacionals de les Nacions Unides i les activitats d'aquestes universitats. Aquesta proposta es publica mensualment en forma de cartera virtual al web de SACRU i es difon als mitjans de comunicació i a les xarxes socials.