Dr. Josep Gallifa Roca

Va néixer a Moià el 1960, viu a Barcelona, està casat i té dos fills.  És llicenciat en Matemàtiques, especialitat Estadística Matemàtica, i en Filosofia i Ciències de l’Educació, especialitat Teoria i Història de l’Educació. És doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació, Catedràtic de Psicologia i Educació, cap del Departament de Psicologia i Investigador Principal del Grup de Recerca “Psicologia, Persona i Context”. Va tenir diferents responsabilitats i càrrecs entre 1988 i l’actualitat, entre les que destaquen: cap d’estudis i director de l’Escola de Mestres Blanquerna, primer degà de la FPCEE Blanquerna, primer secretari general de la Universitat Ramon Llull  i vicerector acadèmic.

Va ser visiting professor en diferents universitats nord-americanes: Ohio University, Case-Western-Reserve University i Columbia University. Ha realitzat recerca en els àmbits de l’Educació Superior i de l’Educació Integral, expressada en més de 70 articles en revistes científiques i més de 150 llibres, capítols de llibre o altres publicacions. Ha dirigit 24 tesis doctorals i forma part de diferents societats científiques i comitès editorials internacionals. Té avaluats positivament cinc sexenis / trams de recerca. Ha realitzat conferències en diferents països, entre elles la “Laudatio” en la concessió del Doctorat Honoris Causa per la URL a Howard Gardner. Col·labora habitualment en diversos mitjans de comunicació. Ha obtingut diferents reconeixements com la distinció com a “Primer Graduat” de Blanquerna. El 1998 va obtenir la Eisenhower Fellowship de la Eisenhower Fellowships Foundation de Philadelphia per visitar i estudiar algunes de les més prestigioses universitats dels Estats Units.

El
27 de setembre de 2006 se li va concedir la Medalla d'Or de la Universitat Ramon Llull.