Una educadora social de la Facultat Pere Tarrés posa en marxa un projecte de restauració inclusiva per inserir laboralment persones amb trastorns de salut mental

15.10.2024

L’Anna Sanmartín, exalumna de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-URL, emprèn el seu projecte professional al mateix centre universitari amb la posada en marxa d’una cafeteria inclusiva, un espai de restauració social on treballen tres persones amb trastorns de salut mental que formen part del Centre Especial de Treball (CET) Mennintegra’t Job

Dimarts, 15 d'octubre de 2024. L’educadora i treballadora social Anna Sanmartín és exalumna de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés-URL, on es va formar en Educació Social i Treball Social. Ara lidera Mennintegra’t Job, un Centre Especial de Treball (CET) de l’Hospital Mare de Déu de la Mercè i de les Germanes Hospitalàries. Aquest curs emprèn el seu projecte professional al mateix centre universitari on va estudiar, i ho fa posant en marxa una cafeteria inclusiva on treballen tres persones de 30, 45 i 58 anys amb trastorns de salut mental.

Sanmartín ha treballat com a responsable de voluntariat a l’Hospital Mare de Déu de la Mercè durant més de 15 anys. Des de fa un parell, coordina el CET de Mennintegra’t Job a la mateixa entitat, que ha col·laborat amb la Fundació Pere Tarrés per al compromís d'afavorir la inserció laboral d'aquests col·lectius. “L’objectiu principal del projecte és proporcionar feina remunerada a persones amb problemes de salut mental i acompanyar els treballadors i treballadores durant tot el seu recorregut laboral”, comparteix Sanmartín, que afegeix: “Això inclou ajudar-los a sentir-se còmodes i donar-los suport en aquelles àrees on puguin tenir dificultats, amb l’objectiu que puguin mantenir la seva feina de manera satisfactòria. Així, la Facultat Pere Tarrés està donant oportunitats laborals a persones amb menys opcions”, complementa Sanmartín. Els tres treballadors són a la Facultat de dilluns a divendres de 8.30 a 17.30h.

Una proposta de restauració social

La posada en marxa de la nova cafeteria de la Facultat Pere Tarrés (aquí podeu veure imatges) és una proposta de restauració que, més enllà del servei de menjar i beure, situa al centre de la seva activitat la inserció laboral de persones amb diversitat funcional i patologies de tipus mental, reduint així l'estigma que sovint aquestes persones han d'afrontar. Justament fa uns dies, amb motiu del Dia Internacional de la Salut Mental, la Fundació Pere Tarrés presentava un informe on proposava mesures per potenciar la detecció de problemes de salut mental en els infants i alertava del tabú social que encara existeix al voltant de la salut mental. A partir d'ara, aquestes tres persones treballen en una Facultat on, precisament, els estudiants es formen en el treball amb col·lectius que poden viure i trobar-se en aquestes situacions.

La Fundació Pere Tarrés i l'Hospital Mare de Déu de la Mercè i de les Germanes Hospitalàries refermen el seu compromís amb l'acollida, el tractament i la inserció laboral de persones en situació de vulnerabilitat social i amb taxes més altes de desocupació. Així és com la Facultat fa una aposta per la inclusió una vegada més, seguint la missió del centre universitari i de la Fundació Pere Tarrés d'educar i actuar per a la transformació social. I ho fan, a més, amb un bar on se segueixen criteris de sostenibilitat i reciclatge, amb envasos reutilitzables i biodegradables.

La Facultat d’Educació Social i Treball Social és el centre universitari de la Fundació Pere Tarrés, integrat a la Universitat Ramon Llull, dedicat a formar els futurs professionals de l’acció social que treballaran amb els col·lectius més vulnerables de la societat.

Mennintegra’t Job és un Centre Especial de Treball (CET) que té l’objectiu de facilitar la inserció laboral i comunitària de persones amb problemes de salut mental. El projecte ha estat fundat per l'Hospital Mare de Déu de la Mercè de Germanes Hospitalàries, un complex assistencial format per diversos equipaments a Barcelona. Des dels seus inicis, presta serveis en l’àmbit de l’atenció intermèdia i de la salut mental.

Francesc Reverté i Aïda Jiménez
Premsa
Fundació Pere Tarrés
Tels. 93 430 16 06 | 660 073 434 | 619 165 282