Interconnexió, flexibilitat i comunitat: la Biblioteca Nexus

07.10.2024

El passat 2 d’octubre va tenir lloc l’acte d’inauguració de la nova Biblioteca Nexus de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna-URL

Dilluns, 7 d'octubre de 2024. A l'esdeveniment hi van participar el Dr. Josep Maria Carbonell, president de la Fundació Blanquerna; el Dr. Jordi Riera, director general de la Fundació Blanquerna; el Dr. Marc Franco, degà de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport (FPCEE) Blanquerna-URL; el Dr. Enric Xicoy, secretari general de la Fundació Blanquerna; i Mercè Yll, cap de la biblioteca de la FPCEE Blanquerna-URL.

Amb el tall oficial de la cinta inaugural, explicacions, rememoracions i un vídeo-resum del procés de les obres, tots els assistents van poder conèixer com ha estat pensada la nova biblioteca.

La biblioteca de la Facultat ha estat completament reformada per oferir una experiència millorada i adaptada a les necessitats actuals. S'ha realitzat una transformació integral que no només modernitza les instal·lacions, sinó que també n’enriqueix la funcionalitat.

Amb aquesta reestructuració, la Biblioteca Nexus es converteix en un espai multifuncional dissenyat per fomentar la transversalitat i la col·laboració entre disciplines de la psicologia, la logopèdia, l’educació, l’esport i la gestió. A partir d’ara, hi haurà àrees específiques per a treballs en grup, zones de lectura còmodes i espais innovadors per a activitats interdisciplinàries.

El nou disseny no només millora l’accessibilitat i el confort, sinó que també impulsa la integració de recursos i serveis que permetran aprofitar al màxim el temps d’estudi i de recerca.

Mercè Yll explica en una entrevista què es vol transmetre amb la nova Biblioteca Nexus, d'on ve el seu nom, quins espais s'hi poden trobar i quins són els principals canvis que es poden apreciar.

Marta Navalón Romeu
Responsable de Comunicació
Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna-URL
Tel. 93 253 30 45 (ext. 5380)