Primera trobada dels ENGAGE.EU Associate Partners de la URL

27.09.2024

Divendres, 27 de setembre de 2024. Els representants de Càritas Diocesana de BarcelonaMans Unides, la Taula d’Entitats del Tercer Sector Social de CatalunyaBarcelona Global i el Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya han celebrat la seva primera reunió de treball com a membres de la xarxa de col·laboradors locals (Associate Partners) de la Universitat Ramon Llull (URL) en el context de l’aliança europea ENGAGE.EU.

S’han trobat a la seu del rectorat per posar en comú els reptes que els preocupen, com ara l’accés a l’habitatge, la pobresa energètica, l’envelliment, la bretxa digital, l’economia circular o el canvi climàtic.

D'aquesta manera, han pogut establir uns eixos transversals per començar a definir accions locals i internacionals en funció dels reptes personals de cada entitat.

I és que l’aliança ENGAGE.EU dona molta importància als partners locals de cada universitat ja que ells son qui coneixen les necessitats socials del territori i sense ells no seria possible teixir conjuntament enfocaments sostenibles per a la transformació de les societats i del conjunt d’Europa.

“Vosaltres sou la societat, vosaltres sou qui coneixeu els problemes socials i sou vosaltres qui ens podeu dir en quins reptes socials hem de centrar els esforços”, ha resumit Carlo Gallucci, vicerector de Relacions Internacionals i Estudiants de la URL.

Carlo E. Gallucci Vallcorba
Gabinet de Premsa i Comunicació Digital